Sezon: Listopad – Kwiecień, my byliśmy w sezonie deszczowym (wrzesień) i dobrze trafiliśmy- padało kilka razy nie dłużej niż godzinę, zwykle z samego rana.

Waluta: MYR albo RM (ringit malezyjski), 1RM= 1,1zł.

Noclegi: My spaliśmy w Kuah, żeby mieć blisko na prom do Kuala Perlis, jeśli komuś zależy na bliskości plaży powinien wybrać inną miejscowość (np. imprezowy Cenang).

Ceny:

• spożywka – ceny trochę niższe niż w Polsce, poza rzeczami importowanymi.
  • knajpy – danie obiadowe od 5 RM w lokalnych knajpach i stoiskach, kawa od 1,2 RM.
  • alkohol – piwo w sklepie od 1,5 RM z małą puszkę, whisky od 30 RM za 1l.
  • transport – skuter za 55 RM 1 dobę, 150 RM za 3doby, ubezpieczenie dotyczy tylko kradzieży. Prom z Kuah do Kuala Perlis 18 RM.
  • atrakcje – skybridge wraz z kolejką linową 45 RM (my wzięliśmy pakiet za 55RM), hot springs 5 RM, farma owoców 30 RM, wycieczka łodzią po Kilim Karst GeoForest od 250 RM (1h) do 500 RM (pół dnia).

Jak dojechać: samolotem (np. Air Asia) lub dowolnym autobusem do Kuala Perlis i dalej promem (co 0,5h-1h) do Kuah. Można też bezpośrednim promem z wyspy Penang lub z Satun. Do Kuala Perlis można także dojechać z Kangar, dokąd dojeżdża bardzo dużo autobusów, m.in. spod granicy z Tajlandią.

Transport na miejscu: najlepiej wypożyczonym skuterem lub samochodem. Można także dogadać się z taksówkarzem na całodzienny objazd. Publiczny transport nie istnieje.

Atrakcje:

Plany podróżnicze: My na Langkawi spędziliśmy 3 pełne doby, w zupełności to wystarczyło na intensywne zwiedzanie większości atrakcji i plaż. Jeśli ktoś by tu przyjechał na tydzień, także się nie powinien nudzić 🙂

Porady końcowe:

• Langkawi to strefa bezcłowa, w sklepach duty free 1l whisky od 29 RM, wódka od 20 RM, czerwony JW 40 RM, piwo od 1,8 RM za puszkę.
  • skuter w Kuah można pożyczyć za 55 RM 1 dobę, 150 RM za 3doby, ubezpieczenie dotyczy tylko kradzieży. Teoretycznie potrzebne jest prawo jazdy na motor (125 cm3), ale gdy oznajmiłem pani, że w Polsce na skuterze do 125 cm3 można jeździć na kategorii B, stwierdziła, że w takim razie nie ma problemu. Pożyczaliśmy na tej ulicy
  • skybridge – aby do niego dojść należy przejść ze stacji kolejki Nature Trail. Mimo sugerującej nazwy buty trekkingowe nie są potrzebne, przejście zajmuje ok. 5-10 min, najlepiej przyjechać około godziny 17 (najmniejsze tłumy- info od pani z kasy 😉 ).
  • zamiast spędzać czas na plaży Cenang lepiej pojechać na odddaloną o 2 km Tengah, bądź na którąś z plaż północnych, które to w naszej opini są dużo ładniejsze.
  • wycieczki zorganizowane są bardzo drogie (zwłaszcza do Kilim Karst Geo Forest).
  • dostępne są pralnie samoobsługowe za 11 RM za 14 kg ubrań z suszeniem.
  • bardzo fajne i zróżnicowane są night markets, jest ich kilka na wyspie, każdy działa w inny dzień tygodnia.
  • bilety na autobus z Kuala Perlis do Butterworth (najtańszy sposób dotarcia do Georgetown), można teoretycznie kupić tylko online lub w Kangar za 14-20 RM, w Kuala Perlis jest tylko pick-up (ale nam po zamęczeniu paru osób udało się kupić 😉 )
  • nie wiemy czy to reguła czy nasz pech, ale ludzie nie potrafiący wskazać szukanego przez nas miejsca mówili totalne bzdury, więc jeśli ktoś się waha należy podziękować, a następnie zignorować to co powie, aby zaoszczędzić sobie kilometrów 😉
  • wtyczki do kontaktów jak w UK (zdjęcie tutaj)